Opony i Pogoda

Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu - 10 lata 6 miesiąc temu
#19412
Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.


EDIT: Zapomniałem o jednej rzeczy. A mianowicie, czy jakby wyżej wymieniony pomysł wypalił, to czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby zmienić opony z miękkiej na twardą (czy na odwrót) za pomocą klawisza na klawiaturze ( miękkie- "1", twarde- "2")?. Oczywiście wybór poprzez kliknięcie myszką by pozostało.
Ostatnia10 lata 6 miesiąc temu edycja: mpluta2 od.
The following user(s) said Thank You: hnyr9, dawidrs, Jooker, MikRuSek

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu - 8 lata 7 miesiąc temu
#19413
.
Ostatnia8 lata 7 miesiąc temu edycja: dawidrs od.

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu
#19414
Dobry pomysł

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu
#19417
mpluta2 napisał: Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.

Rozumiem, że aby zmiana miala sens musielibysmy wprowadzic obowiazek uzycia 2 mieszanek podczas wyscigu?

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu - 10 lata 6 miesiąc temu
#19428
AoW napisał:
mpluta2 napisał: Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.

Rozumiem, że aby zmiana miala sens musielibysmy wprowadzic obowiazek uzycia 2 mieszanek podczas wyscigu?

Myślę, że to nie jest konieczne.
Ostatnia10 lata 6 miesiąc temu edycja: mpluta2 od.

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu
#19429
Kiedyś już o tym pisałem, ale chyba nikt mnie nie zrozumiał.
Tak czy siak, jestem za :)

Please Zaloguj to join the conversation.

Re: Odp: Opony i Pogoda

10 lata 6 miesiąc temu
#19432
Dobry pomysł. I żeby była jeszcze prognoza pogody :D

Please Zaloguj to join the conversation.

Czas generowania strony: 1.589 s.
Zasilane przez Forum Kunena